Sacensībām
nepieciešams ļoti līdzens laukums ar nopļautu zālāju.
Komandas
uzdevums - ar koka āmura palīdzību, izdarot sitienu,
vai ripinot bumbiņu pa zemi, trāpīt to kanikroketa ® vārtu arkās, no kurām
katrai ir noteikta punktu vērtība. Sunim, savukārt, jādodas
pakaļ bumbiņai un jāatnes tā. Spēles uzdevums - savākt
pēc iespējas lielāku punktu summu. Laikā, kad tiek
izdarīts sitiens ar āmuru pa bumbiņu, suns jāapsēdina,
jāapgulda vai jānostāda blakus, lai viņam nejauši
netrāpītu ar koka āmuru.
Kanikroketa ® noteikumi
1. Komandai tiek doti 5 sitieni, lai trāpītu
ar bumbu vārtu arkās.
2.
Spēlē drīkst
izmantot vienīgi tenisa bumbiņu.
3. Dalībnieks sit ar koka āmuru vai ripina ar roku bumbiņu pa
zemi vārtos,
bet suns tiek izsūtīts pakaļ bumbiņai.
4.
Uzstāšanās sākumā tiesnesis dod signālu sitienu sākšanai.
5. Laika atskaite sākas brīdī, kad bumbiņa ir aizsista un šķērsojusi starta zonas līniju.
6. Sitējam vienmēr ir jāatrodas aiz starta zonas līnijas,
bet viņš drīkst pārkāpt līnijai, ja tas ir nepieciešamas,
lai paņemtu bumbiņu (gadījumos, kad suns to neatnes). Tādā
gadījumā punkti par sitienu netiek ieskaitīti.
7. Sunim bumbiņa ir jāatdod, šķērsojot starta līniju
vismaz ar vienu priekšķepu.
8. Uzstāšanās laikā drīkst izmantot tikai vienu bumbiņu.
9. Sitējs
drīkst katram sitienam izvēlēties bumbiņas izvietojumu pēc
saviem ieskatiem, virzot to pa labi vai kreisi pirms vai pa
starta līniju. Bumbiņu pāri starta līnijai novietot
aizliegts.
10. Ja,
sitot ar āmuru pa bumbiņu, izdodas falšs sitiens un bumbiņa
neaizripo no starta līnijas uz vārtu pusi tālāk par 1 m,
sitiens jāatkārto.
11. Punkti tiek piešķirti atbilstoši vērtībai, kas
uzrakstīta virs vārtu arkas, ja bumbiņa izripojusi tiem
cauri.
12.
Par katru atnesto bumbiņu papildus tiek piešķirts 1
punkts.
13.
Ja uzstāšanās laikā suns pamet sacensību laukumu un
saimnieks nespēj to atsaukt atpakaļ 40 sekunžu laikā, dalībnieki
no sacensībās izstājas.
14. Ja diviem vai vairākiem dalībniekiem ir vienāds
punktu skaits, augstāko vietu iegūst tā komanda, kura izdarījusi
metienus īsākā laika posmā (laika kontrole).
15. Ja komandas ir ieguvušas vienādu punktu skaitu vienādā
laika posmā, tad šiem dalībniekiem tiek piedāvāta iespēja
izdarīt atkārtotu metienu sēriju pēc esošajiem
noteikumiem. Šis noteikumu punkts attiecas uz komandām,
kuras pēc savākto punktu skaita pretendē uz 1., 2. vai 3.
vietu.
16. Pārējie dalībnieki, kuri ieguvuši vienādu punktu
skaitu, izdarot vienādu metienu skaitu, dala savā starpā to
vietu, kas tiem pienākas pēc iegūto punktu rezultātiem.
17.
Starta līnijas garums - 5 m. Attālums no starta līnijas
līdz vārtiem - 4 m. Vārtu platums - 2 m, arkas
platums - 25 cm, augstums - 30 cm, arku skaits - 5. Āmura
kāta garums - aptuveni 1 m.