Kanikrokets ®  

.

0.

 

Sherlock Of Blue Hills.

 

Kanikroketa ® spēlē apvienoti veseli četri elementi - kroketa spēle ar koka āmuru, vārtiem un bumbiņu, aportēšana, meklēšana un paklausības elementi.

Sacensībām nepieciešams ļoti līdzens laukums ar nopļautu zālāju.

Komandas uzdevums - ar koka āmura palīdzību, izdarot sitienu, vai ripinot bumbiņu pa zemi, trāpīt to kanikroketa ® vārtu arkās, no kurām katrai ir noteikta punktu vērtība. Sunim, savukārt, jādodas pakaļ bumbiņai un jāatnes tā. Spēles uzdevums - savākt pēc iespējas lielāku punktu summu. Laikā, kad tiek izdarīts sitiens ar āmuru pa bumbiņu, suns jāapsēdina, jāapgulda vai jānostāda blakus, lai viņam nejauši netrāpītu ar koka āmuru.

 
Kanikroketa ® noteikumi

1. Komandai tiek doti 5 sitieni, lai
trāpītu ar bumbu vārtu arkās.

2. Spēlē drīkst izmantot vienīgi tenisa bumbiņu.
3. Dalībnieks sit ar koka āmuru vai ripina ar roku bumbiņu pa zemi vārtos, bet suns tiek izsūtīts pakaļ bumbiņai. 

4. Uzstāšanās sākumā tiesnesis dod signālu sitienu sākšanai.
5. Laika atskaite sākas brīdī, kad bumbiņa ir aizsista un šķērsojusi starta zonas līniju.
6. Sitējam vienmēr ir jāatrodas aiz starta zonas līnijas, bet viņš drīkst pārkāpt līnijai, ja tas ir nepieciešamas, lai paņemtu bumbiņu (gadījumos, kad suns to neatnes). Tādā gadījumā punkti par sitienu netiek ieskaitīti.
7. Sunim bumbiņa ir jāatdod, šķērsojot starta līniju vismaz ar vienu priekšķepu. 
8. Uzstāšanās laikā drīkst izmantot tikai vienu bumbiņu.

9. Sitējs drīkst katram sitienam izvēlēties bumbiņas izvietojumu pēc saviem ieskatiem, virzot to pa labi vai kreisi pirms vai pa starta līniju. Bumbiņu pāri starta līnijai novietot aizliegts.

10. Ja, sitot ar āmuru pa bumbiņu, izdodas falšs sitiens un bumbiņa neaizripo no starta līnijas uz vārtu pusi tālāk par 1 m, sitiens jāatkārto.

11. Punkti tiek piešķirti atbilstoši vērtībai, kas uzrakstīta virs vārtu arkas, ja bumbiņa izripojusi tiem cauri.

12. Par katru atnesto bumbiņu papildus tiek piešķirts 1 punkts.

13. Ja uzstāšanās laikā suns pamet sacensību laukumu un saimnieks nespēj to atsaukt atpakaļ 40 sekunžu laikā, dalībnieki no sacensībās izstājas.
14. Ja diviem vai vairākiem dalībniekiem ir vienāds punktu skaits, augstāko vietu iegūst tā komanda, kura izdarījusi metienus īsākā laika posmā (laika kontrole).
15. Ja komandas ir ieguvušas vienādu punktu skaitu vienādā laika posmā, tad šiem dalībniekiem tiek piedāvāta iespēja izdarīt atkārtotu metienu sēriju pēc esošajiem noteikumiem. Šis noteikumu punkts attiecas uz komandām, kuras pēc savākto punktu skaita pretendē uz 1., 2. vai 3. vietu.
16. Pārējie dalībnieki, kuri ieguvuši vienādu punktu skaitu, izdarot vienādu metienu skaitu, dala savā starpā to vietu, kas tiem pienākas pēc iegūto punktu rezultātiem.

17. Starta līnijas garums - 5 m. Attālums no starta līnijas līdz vārtiem - 4 m. Vārtu platums - 2 m, arkas platums - 25 cm, augstums - 30 cm, arku skaits - 5. Āmura kāta garums - aptuveni 1 m.

 

Piezīme. Šī sporta spēle radīta Latvijā 2015. gadā. Tās autors ir Kolliju portāla dibinātājs Vecais Kollijs. Kanikrokets ® veltīts kollijam Sherlock Of Blue Hills.

.

  Noderīgi
  .

» Aportēšanas iemaņas
  .

.

 Sacensības
.

» Kanikroketa sacensības "Kolliju portāla Superkausā 2015"

» Kanikroketa sacensības "Rančo kollijā ® 2015"

.
  Intervija ar autoru
.

» Lasīt interviju: "Katram kollijam - pa sporta veidam"

.

.

 

 

 

 

 

 


.

 


 
 
 
 

2000-2023 © Kolliju portāls. Visas tiesības patur autors.

0