Ievads
.
Kollijs agrāk
tika uzskatīts par ģimeniskuma un ģimenes labklājības simbolu gan pilsētās,
gan laukos. Tieši tādēļ reklāmu veidotāji ļoti bieži iekļāva kollijus
visdažādāko preču un arī pakalpojumu reklāmās. Tas bija gudrs aprēķins, jo
kolliju klātesamība radīja potenciālajos pircējos kopības izjūtu, vienotību
ar sociāli veiksmīgo sabiedrības daļu. Šādas reklāmas izraisīja sevis
asociēšanu ar attēlos redzamajiem priekšmetiem, proti, gribējās savam sunim
izvēlēties attiecīgo barību, kuru ēda skaistā un gudrā
Lesija, iedzert to
pašu viskiju, kas stāv kollijam blakus uz galda, vai iegādāties
reklamēto auto un tad
pēc tam tik pat idilliski, kā bildē, varētu kāpt tajā ar savu kolliju un
doties jautrā izbraucienā pa apvidu.
Kolliji reklāmās
savu tēlu nemainīgi saglabāja apmēram 90 gadus (1900-1990), pēc tam par
ģimenes labklājības un pārticības simboliem kļuva citi un
Lesiju šajā lomā
nepelnīti nomainīja dažādi dekoratīvie minišuneļi, no kuriem daļu tagad dēvē par
"imidžšķirnēm".
Jau vairākus gadus esmu iepazīstinājis
mūsu portāla apmeklētājus ar
automašīnu reklāmām, kurās attēloti kolliji. To izrādījās tik
daudz, ka vēlāk nācās veidot tēmai veltītā raksta turpinājumus. Papildus tam
datorā pildījās dažādu preču reklāmu mapītes ar kollijiem no pagātnes, tādēļ
nolēmu izveidot šo atsevišķo sadaļu, lai apkopotu tēmai veltītos rakstus
vienkopus.
Taču par vissenāko uzskatama mana
video reklāmas rullīšu kolekcija, ar kuru
varat iepazīties sadaļā
Kolliju TV. To esmu veidojis vairāk nekā
20 gadus.