Vecā kollija interaktīvās rotaļlietas kollijiem un kazām

.

0

"Spainīši" un citas mantas

 

"Spainīši"

.

.

Līzīte atkal spēlē "Spainīšus".

.

Biljarda spēles prototips - "Spainīši" mūsu pasākumos un filmēšanā tiek izmantoti vēl aizvien. Tagad rotaļlieta papildināta ar speciālu koka paliktni - rāmi, 5 tunča konservbundžas ieguvušas krāsu. Ļoti lēta un veiksmīga interaktīvās rotaļlietas ideja, kuru mājās var izgatavot pats no taras.

Spēles uzdevums tāds pats, kā agrāk - ar purna vai ķepu palīdzību no spainīšiem jānogrūž sarkanās bundžiņas un tenisa bumbiņas. Kārumi tiek novietoti zem bundžām tieši uz spainīšiem.

.

"Atsperes"

.

.

Romeo priecājas par atrastajiem kārumiem.

.

Ko var izdarīt ar vecas gultas matrača atsperēm, konservu kārbām, papīra glāzēm un 5 l plastmasas pudeļu korķiem? Protams, ka izgatavot interaktīvās rotaļlietas suņiem un kazām!

Spēles princips ir vienkāršs - uz konservu kārbām pieskrūvēti korķīši, kuros ievietot kārumus, bet tiem pa virsu uzliktas glāzes (var izmantot arī caurspīdīgas). Glāzes jānogāž un kārumi jāapēd, taču viss tas kustas, jo 5 kārbas uzliktas virsū atsperēm.

Līzīte ar uzdevumu tika galā visoriģinālāk - ar asti noslaucīja visas glāzītes un tad mierīgi apēda kārumus.

Atsperes iestiprinātas koka paliktnī, tās bija aprūsējušas, tādēļ nopūtu ar sudraba krāsu.

.

.

Šai spēlei ir otra versija, kurā papīra glāžu vietā uz zilajiem korķīšīem tiek izvietotas tenisa bumbiņas. Bet trešais "Atsperu" variants ir spēlējams karstā vasaras dienā ūdenī.

.

.

Līzīte pirmo reizi mēģina šo spēli īsfilmas "Kva-kvārijs" uzņemšanas laikā "Straumēnu" lielezerā.

.

Šajā gadījumā zem statīva kājām tika piestiprināti divi nelieli pontoni, kurus izgatavoju no plastmasas kanalizācijas caurules, to aplīmējot arī metālisko siltumizolācijas plēvi, bet tenisa bumbiņas tika nomainītas pret krāsainajām un ļoti vieglajām baseina plastmasas bumbiņām.

.

.

Un, visbeidzot, "Atsperes" var spēlēt arī uz mašīnas jumta. Hosento tas nesagādā ne mazākās problēmas.

.

"Tornis"

.

.

"Latvijas gudrākā kollija 2017" īpašniece, 11 mēnešus vecā Keisija, tūlīt ķersies pie "Torņa". Keisija jau uzvarējusi jau divas prāta sacensības, kā arī uzvarējusi biljardā.

.

Ja no skaidu plāksnes izgriež apli, nokrāso to, uz tā pieskrūvē 8 burku vāciņus, sanāk interaktīvā rotaļlieta, kuru nosaucu par "Torni", jo apļa centrā uz 1200 g suņu konservu kārbas izvietots vēl devītais vāciņš, uz kura likt kārumus. Spēles uzdevums - apgāzt 9 glāzes un apēst kārumus visātrāk. Vislielākās grūtības suņiem pagaidām sagādā tieši augšējā glāze.

Šī rotaļlieta tika speciāli gatavota mūsu šovam "Dollija pret kolliju ® 2017" un to spēlē arī āzis Olimps un aita Dollija no superkomandas "MēBē Sports ®"

.

"Pudeles"

.

.

Reklāmas bilde "Pudelēm" ar Lociņu. Loča nekad šo rotaļlietu patiesībā vēl nav spēlējis, viņa mīļākā spēle ir biljards.

.

"Pudeles" nav manis izgudrota rotaļlieta, to dažādās versijās esmu redzējis internetā, taču ļoti vēlējos šādu mantu izgatavot. Rotaļlietai izgatavoju koka rāmi, tajā iestiprināju gabalu kapara ūdens caurules, kuru pirms tam ar smilšpapīru pamatīgi noberzu un nopulēju. Caurule izvērta cauri trijām plastmasas piena pudelēm tā, lai pudeļu apakšējā daļa būtu smagāka un pudeles vienmēr atrastos "pareizā" stāvoklī - ar dibenu uz leju. Korķīšus neizmantojam, tie šoreiz mums nav vajadzīgi. Pudelēs tiek iebērti sausi kārumi, piemēram, sausās barības gabaliņi, sagriezti cieti kārumu gabaliņi utt. Kā kārumus nevar izmantot sieru vai desu - šie produkti vienkārši pielips un, pat ja suns pudeli pagriezīs vajadzīgajā stāvoklī, pie cerētajiem kārumiem netiks - tie vienkārši neizbirs.

Uzdevums - ar ķepu vai purna palīdzību pagriezt pudeli ar dibenu gaisā, lai no tās birtu ārā kārumi.

.

"Klavieres"

.

.

Keisija apgūst "Klavieru" spēli.

.

Kad sāku gatavot šo rotaļlietu, man tā neasociējās ar klavierēm, taču, kad tā bija gatava, neko citu man tā neatgādināja.

"Klavieres" ir ļoti sarežģīta interaktīvā rotaļlieta, kura pagaidām sacensībās nav tikusi iekļauta. "Gudro kolliju spēlēs ® 2017" interesentiem ar to bija iespēja vienīgi iepazīties.

.

.

Lociņš, "Klavieres", "Spainīši" un "Pudeles".

.

Uz koka paliktņa pieskrūvēti 8 burku plastmasas vāciņi, uz kuriem novietot kārumus. Apakšējos vāciņus nosedz augšējie burku metāla aizvalcējamie vāki, kuri pieskrūvēti pie eņģēs iestiprinātiem "taustiņiem". Lai tiktu pie kāruma, sunim ar purnu jāpaceļ augšā "taustiņš". Pēc sākotnējās ieceres paceltam taustiņam būtu jāatduras pret korķa atdurēm (uz augšējās malas), taču kolliji, kas piedalījās šīs interaktīvās rotaļietas testā - Keisija un Lotiņa - pamanījās izēst kārumus no vāciņiem, tikai nedaudz piepaceļot "taustiņus" un iebāžot starp vāciņiem purnu. Līdz ar to tika atklātas divi būtiski trūkumi, kuri nākotnē jānovērš, proti 1) ja vāciņi nav pilnībā atvērti, (piemēram, tiesnesim) nav iespējams konstatēt, vai sektors ir "apgūts", t.i., izēsts 2) eņģēm jābūt diezgan izturīgām, jo suns, mēģinot tikt pie kāruma, ne vienmēr ceļ "taustiņu" uz augšu, bet lauž to ar purnu uz sāniem pa labi un pa kreisi. Biju izvēlējies pārāk mazas eņģes un mazas skrūvītes, tādēļ divu "taustiņu" eņģītes tika izvilktas un nedaudz saliektas. Kazām šī spēle nav piedāvāta.

.

.

Keisija ar Lociņu demonstrē 5 paceltus "Klavieru" taustiņus.

.

Lai atvieglotu "taustiņu" celšanu, tiem galā (apakšā) tika pieskrūvēti sarkani pudeļu plastmasas korķīši, bet augšējie zilie korķīši pieskrūvēti gan tādēļ, ka nebija piemērotu skrūvju (tās bija par garu), gan arī tādēļ, lai šī konstrukcija interesantāk izskatītos.

Šī rotaļlieta nav piemērota iesācējiem.

.

"Mini veļas mašīnas"

.

.

Keisija pirmo reizi izmēģina spēli.

.

"Mini veļas mašīnas" pēc būtības ir ļoti līdzīga spēle "Metamkauliņiem". Tā tika speciāli izgatavota īsfilmas "Lielā veļas diena 2: Jautrās spēles" uzņemšanai un atšķiras ar to, ka kārumu meklējumos metamkauliņu vietā no statīva jānogāž stilizētas miniatūras veļasmašīnas, kuras pagatavotas no 800 g suņu konservu bundžām un ārēji mazliet atgādina veļasmašīnas "Rīga". Otra atšķirība - "Metamkauliņu" spēlē punkti tiek skaitīti, summējot ciparus uz zemē esošajiem metamajiem kauliņiem, bet šajā gadījumā dzīvnieka uzdevums ir nogāzt no statīva pēc iespējas ātrāk visas bundžas. Punktu nav, ir vienīgi laika kontrole.

 

.

 

.


  


 
 
 
 

2000-2023 © Kolliju portāls. Visas tiesības patur autors.

0