Publikācijas  

.

 

 

Kolliji reklāmās: suņu barība

.

.

Iesākto kolliju reklāmu tēmu šodien turpināšu ar suņu barību ražotāju dažādo produkciju. Kolekcionējot reklāmas, kurās kolliji reklamē rūpnieciski pagatavoto ēdamo, pamanīju divas lietas, kuras gribu īpaši izcelt.

Dažās reklāmās būs redzama pati Lesija un reklāmu autori mums centīsies iegalvot, ka pasaulē slavenākais kino suns ēd tieši konkrētajā bildē attēloto barību, taču ziniet, - tā nav taisnība! No sabiedrības jeb produktu patērētājiem ilgu laiku rūpīgi tika slēpts fakts, ka šiem konserviem un sausajam "kombikormam" Lesija neskatījās pat virsū. Vēl vairāk - Lesijas īpašnieks un treneris Ruds Vēdervokss tādu neatzina un gatavoja saviem suņiem speciālu dārzeņu un gaļas sautējumu. Par Lesijas barošanu lasiet manā rakstā Ko ēda Lesija?

Otra lieta man šķiet pavisam absurda. Sen atpakaļ tika ražoti suņu konservi, kuriem bija dots nosaukums" Lassie", taču ne reizi ne grafiskajās, ne televīzijas reklāmās nekad neparādījās neviens kollijs! Šo barību reklamēja citu šķirņu suņi un tadēļ tās attēli šeit nav ievietojami.

.

"Hunt Club Burgerbits"

.

.

Kollijs nespēj vien sagaidīt, kad gādīgās saimnieka rokas viņam pasniegs līdz malām piekrautu bļodu ar "Hunt Cub Burgerbits" barību, kas "ļaus sajust patiesu gaļas garšu".

.

"Dash"

.

.

Nav īsti saprotams, kādēļ gan pieaugušais kollijs, gan kucēni attēlā stāv ar tik nedabīgi ieplestām kājām kā stabiem. Baidās nokrist, jo pārēdušies "Dash" "bagātīgos" konzervantus ar aknu gabaliņiem? Nekad neesmu redzējis kollijus tā stāvam.

.

"Dog club"

.

.

"Dog club" konservu reklāmu neatradu, man ir ticis vien bundžas attēls. Tajā redzams, kā kollijs noskatās no augšas uz terjeriem un spanielu. Visi gaida ēdamo, taču tā nosaukums man neko neizsaka. Kas tas par "suņu klubu"? Konservu ēšanas klubs? Uz etiķetes gan tiek īpaši norādīts par vitamīna D klātbūtni.

.

"Friskies"

.

.

Latvijā daudzi kļūdaini iedomājas, ka "Friskies" ražo barību tikai kaķiem. Katrā gadījumā pagājušā gadsimta beigās okeāna otrā pusē šis zīmols bija ļoti populārs suņu īpašnieku vidū. Kucēns gaida, kad bērni tam pasniegs "Friskies" pagatotu maltīti, jo "gaļu mīlošiem suņiem patīk "Friskies"" - tā mūs cenšas pārliecināt reklāmā drukātais sauklis.

.

.

Šis reklāmas plakāts mani padara bažīgu - kādēļ "Friskies" ražotos konservus paēdis kollijs jāstutē uz svariem? Vai tiešām šie konservi, kuru "noslēpums ir īsta gaļa", izraisa aptaukošanos un lieko svaru? Tas ir bīstams faktors.

.

.

Skatoties uz šo reklāmu un izlasot pirmos vārdus "divkārši izdevīgi", mani pārņēma smieklu lēkme! Kas ar to tiek domāts? Vai tas, ka tā var pie viena pabarot arī taksi, jo tas, mazs būdams, pamanīsies izlīst starp kollija priekškājām un pieēsties  "Friskies" konservus uz kollija rēķina? Bet varbūt smieklīgs ir 15 centu ietaupījums? Taksis konservu zagšanā tomēr izskatās pārliecinošāks.

.

"Gaines"

.

.

Latvijas suņu īpašniekiem pavisam nepazīstamā, bet ASV ļoti populārās barības "Gaines" reklāmā tiek apgalvots, ka ar šo barību pabarotais suns būs ļoti pateicīgs savam barotājam. "Viņa vēders teiks paldies tev; viņa aste luncinot teiks paldies tev" un, visbeidzot, arī "tu sacīsi paldies ražotājiem". Kaut kā salkani sanāca...

.

.

Šajā "Gaines" reklāmā teksta autori cenšas pārliecināt suņu īpašniekus, ka viņu izstrādāta proteīniem bagātā barība ļaus ilgāk saglabāt pilnvērtīgu dzīves kvalitāti. Vai nav kaut kur jau dzirdēts? Ā, atcerējos! Kad reiz jautāju pazīstamam veterinārārstam, vai rūpnieciski ražoto barību izēdināšana ļaus suņiem pilnvērtīgāk un ilgāk nodzīvot savu dzīvi, viņš sāji pasmaidīja, iepauzēja un tad teica: "Domāju, ka nē."

.

.

Galvenā doma šajā reklāmā ir šāda: "Tu vari vairāk maksāt par suņu brību, bet tu nevari nopirkt labāku suņu barību par šo!" Sanāca kaut kāds kalambūrs! "Gains burgers" barības ražotāji, bet, visticamāk - tirgotāji, suņu īpašniekus vilina ar atlaidēm - no katras bundžas cenas tiks nomesti 20 centi.

.

"Gravy train"

.

.

Vēl viens otrpus okeānam ļoti pazīstams suņu barības ražotāju zīmols "Gravy train" piedāvā ēdamo - barības gabaliņus ar gaļas garšu, kas peld mērcē. Vismaz nav jārij sauss! Un gabaliņi nenoslīks, kollijs tos noteikti izglābs!

.

"Ideal"

.

.

Zēns un viņa suns... Doma pareiza, taču šajā reklāmā redzamie personāži tikai imitē Timmiju un Lesiju, tie nav slevenie personāži no 1954. gada seriāla "Lesija". Taču "Ideal" suņu barības pārstāvji, tāpat kā seriāla "Lesija" ilggadējie sponsori - "Campbell's" konservēto zupu ražotāji, pircējiem piedāvā dažādas dāvaniņas.

.

"Ken-L-Ration"

.

.

Arī "Ken-L-Ration" - barība ar dīvaino nosaukumu - ir ļoti labi pazīstama ASV. Kuce, kas tiek barota ar šo ēdamo, bez grūtībām spēj izaudzināt septiņu un vairāku kucēnu metienu.

.

.

Bez tam "Ken-L-Ration" barības ražotāji savulaik barības pircējiem kā bonusu piedāvāja īpašu krāsojamo grāmatu ar gada suņu varoni. Nav skaidrs tikai, kas par tādu kļuva? Vai patiešām varonīgs suns vai tāds, kas gada laikā apēda visvairāk šis barības?

.

"Lassie Natural Way"

.

.

Divtūkstošo gadu sākumā, kad Ruda Vēdervoksa dēls Bobs pamanījās pārdot Lesijas preču zīmi "Classic media" (pastarpināti pieder Stīvenam Spīlbergam), jaunie Lesijas vārda valkātāji solīja daudz un mēs gaidājām kādu jaunu Lesijas filmu vai seriālu, taču tāds čiks vien iznāca - mini komercseriāliņš "Lesijas dakteris", kurā Lesijas lomas atveidotājs (tolaik - Hovards) ir tikai inventārs, jo seriālā Lesijas personīgais dakteris Džefs Vēbers (attēlā kopā ar Lesiju) stāstīja dzīvnieku īpašniekiem par to kopšanu un turēšanu. Lesijas uzdevums bija atrasties blakus dakterim un ar savu klātbūtni padarīt šo komercpasākumu par populāru, jo tam visam fonā bija padomā pavisam cits bizness, proti, jaunas barības "Lassie Natural Way" ieviešana. Arī es tolaik, kad vēl nebiju zooindustrijai perpendikulārs (izlasiet!), ļoti gribēju iegādāties šo barību, lai balvās to varētu pasniegt "Kollimpiādes ®" uzvarētājiem. Pie barības tomēr es netiku, jo bija dārgi to transportēt no ASV uz Latviju (kaut kādas nodevas vēl piedevām) un tagad varu piebilst tikai to, ka no šī produkta ieviešanas ASV un pasaules tirgos tā arī nekas neiznāca. Ar viltu un vāji maskētiem plāniem, spekulējot ar Lesijas vārdu, komercbarības ieviešana pilnīgi izgāzās. Neilgi pēc tam no TV ekrāniem pačibēja arī pats dakteris Džefs Vēbers... Ruds Vēdervokss neko tādu nepieļautu!

.

"Meaty Bone"

.

.

Speciālie suņu cepumiņi "Meaty Bone" kauliņu formā tika piedāvāti arī speciālā "ziemas pakā". Tā, jāsaprot, bija lielāka.

.

.

Suņu cepumu "Meaty Bone" gatavotāji novēl tev un tavam sunim visu to labāko šajā ziemas sezonā! Man sāk rasties aizdomas, ka šie speciālie "suņu kauliņi" domāti ēšanai tikai ziemas periodā, guļot pie kamīna....

.

"Milk Bone"

.

.

Turpināsim ar suņu cepumiem kauliņu formā. Šoreiz reklāmā lasāms cits nosaukums - "Milk Bone". Viss, ko mēs no šī grafiskā attēla varam uzzināt, ir fakts, ka šie cepumiņi ir "lielizmēra".

.

"Pard"

.

.

"Pard" barība esot "tik laba, kā izskatās" - vismaz tā potenciālo ēdāju barotājiem vēsta šis reklāmas plakāts. Bez kollija uz šo ēdamo cer ar dobermanis, terjeri, buldogs un retrīvers.

.

.

Šajā reklāmā kolliju apsteigt cenšas divi mazi šuneļi - spanielveidīgais un terjerveidīgais, bet pats kollijs domā - tā ražotājiem šķiet - "Mana banda zina, ka tas ir tas pats lieliskais "Pard"!" Interesanti, vai tad kollijs to nevarēja apēst viens pats, konkurentiem neredzot?

.

.

Šajā suņu barības reklāmā sieviete ir pārliecināta, ka tieši "Pard" konservi padarīs viņas kolliju par visīstāko kompanjonu (un nevis savstarpējās attiecības un uzticēšanās!). Sauklim tiek izmantota vārdu spēle - "pard" nozīmē arī "kompanjons" vai "partneris". Reizēm amerikāņi šādi saīsina arī leoparda nosaukumu.

.

"Purina"

.

.

"Garša tik gaļīga un barošana tik pilnīga," apgalvo "Purina Dog Chow" barības ražotāji, - "viss, kas tev jāpievieno, barojot suni, ir tikai mīlestība!" Reklāmnobildējums atkal veidots "zēna un viņa suņa" tēmatikā. Kādēļ gultas vietā nevarēja būt aka? Laikam jau neviens reklāmists nav apspēlējis visslavenāko Lesijas frāzi "Timmijs akā"...

.

.

Kā iztulkot šo "Purina Dog Chow" barības reklāmas saukli, es pat nezinu... Gribas mazliet paņirgāties, goda vārds, - "ciets un skanīgs - tāds ir "Purina" suns"! Bet kāds tad īsti ir "Purina" suns? Veselīgs - spožas acis, attīstīti muskuļi, spīdīgs apmatojums - īsts fermas ģimenes loceklis. Mana atzinība par to, ka šī reklāma veltīta tieši fermas kollijiem.

.

.

"Tikai uzmetot skatienu kollijam vārdā Princis, var pamanīt, cik labi tas tiek turēts un barots," apmēram tā pie mums vēršas kārtējā "Purina Dog Chow" suņu barības reklāma un atkal visa uzmanība ir pievērsta īstam fermas kollijam!

.

.

"Zinām, kas viņam patīk," apgalvo "Purina Dog Chow" barības reklāmu speciālisti. "Purina" laikam ir tā kompānija, kas kolliju savu produktu reklāmās ir izmantojusi visvairāk.

.

.

Lieliski sabalansētās gaļas, proteīnu, vitamīnu, minerālvielu un vēl citu sastāvdaļu saturošās barības "Purina Dog Chow" izēdināšana garantēs arī jūsu suņa panākumus un lielais zelta kauss būs rokā!

.

.

Šī reklāma mani dara uzmanīgu, jo tajā "Purina" pārstāvji apgalvo, ka attēlā redzamais produkts padarīs jūsu suņus par lielākiem ēdājiem, latviski - "rijīgākiem" ("eager eaters"). Pēc tam droši vien nāks kāds cits produkts, ka palīdzēs "cīnīties ar lieko svaru"...

.

"Recipe"

.

.

Šajā "Recipe" suņu konservu reklāmā skatāma Lesija personīgi un arī piedāvājums ir neparasts. Pērkot barību, jūs saņemsiet čeku viena dolāra vērtībā ar Lesijas ķepas nospiedumu no viņas personīgā bankas konta! Interesanti, vai Lesijai kāds pajautāja, pirms izdāļāt viņas ietaupījumus?

.

.

"Lesija atgriežas mājās tādēļ, ka to vienkārši dara, bet jūsu suns atgriezīsies mājās uz sabalansētām vakariņām..." - apmēram tā te domāts. Šajā reklāmā kopā ar pasaulē slavenāko kino suni potenciālos "Recipe" konzervantu ēdājus uzrunā pats Ruds Vēdervokss - ģeniālais Holivudas suņu treneris un Lesijas īpašnieks.

.

"Red Heart"

.

.

Te jāatgriežas pie tā, ko sacīju šī raksta ievadā, proti, Lesija neēda arī šos "Red Heart" konservus! "Red Heart" bija viens no tiem zīmoliem, kurus "Lesija reklamēja īpaši", tādēļ arī bildē augstāk varam lasīt, ka "Lesija iesaka" šo ēdamo. To apēdot, ēdājs iemantos Lesijas vitalitāti, spēcīgu ķermeni, tīras acis un spīdīgu apmatojumu - konservu lietošana palīdzēs uzturēt veselību un padarīs suni laimīgu.

.

.

Par "Sarkanās sirds" konserviem sapņo ne tikai Lesija, bet arī citi kolliji, pat, ja tie uzzīmēti.

.

.

"Lesijas veselība un laimīgā dzīve ir atkarīga no labas barības," reklāmā apgalvo viņas ipašnieks un treneris Ruds Vēdervokss, un viņš nav melojis! Mans draugs Džons Provosts, kas seriālā "Lesija" iejutās puisēna Timmija lomā, atceras, ka Ruds nekad nebaroja Lesiju ar šo visu, bet tikai ar paša gatavotu mājas ēdienu. Arī kārumi kino vajadzībām tika gatavoti pašrocīgi. "Ruds reiz uz mani pat sadusmojās, jo arī es ēdu Lesijai paredzētos kārumus. Viņš baidījās, ka līdz filmēšanas dienas beigām Lesijai to nepietiks," atceras Džons.

.

"Spratts"

.

.

Vai visi apkārtnes suņi sanākuši uz suņu biskvītu "Spratts" notiesāšanu, iedzenot izmisumā vīru priekšautā, jo viņš īsti nezina, kā tos uz visiem sadalīt. Uz savu tiesu var cerēt arī kollijs.

.

"Vionate"

.

.

Savukārt, barības piedevu "Vionate" lietošana palīdzēs jūsu kollijam justies un izskatīties labi - izstāžu kondīcija garantēta!

.

"Larro-feed"

.

.

Kad kolliji pabaroti, laiks parūpēties arī par fermas govīm! Šī reklāma ar kolliju gan iederētos citā kategorijā, taču es izlēmu šādi. "Purina Dog Chow" barību paēdušais fermas kollijs vēro, kā no kravas auto kastes tiek izkrāmēti "Larro-feed" liellopu barības maisi. Arī govīm būs spožas acis!

.

"Austin's"

.

.

Jau 1912. gadā biznesmeņi "rūpējās" par suņu veselību un aicināja nebarot suņus ar cilvēku ēdiena paliekām un svaigu gaļu, kas "padarītu tos resnus, laiskus un neveselīgus". Tādēļ labāk izvēlēties "Austin's Dog Bread" suņu cepumus, vai, tulkojot tieši - "suņu maizi". Mārketinga ziņā nekas nav mainījies - tāpat kā tagad, arī šie rūpnieciskās barības ražotāji garantē "spožu apmatojumu, tīras acis un spēcīgus muskuļus", protams, ja vien suņi tiks ēdināti ar viņu radītajiem produktiem.

.

"Lassie flea soap"

.

.

Un, visbeidzot - paēdušie kolliji jāapstrādā ar "Lassie flea soap" pretblusu ziepēm, kuras viņiem pielaidušas govis vai citi radījumi. Kā tik Lesijas vārds nav ticis ekspluatēts!

.

P.S. Ja jūs interesē kolliji dažādās reklāmās, noskatieties arī mūsu video reklāmu koLLekciju sadaļā Kolliju TV. Par citām precēm, kuras reklamē kolliji, iespējams uzzināt arī sadaļā Kolliji reklāmās.

.

  Ieteicams izlasīt arī
.  

»  Kolliji reklāmās: foto un kino preces

»  Kolliji reklāmās: dzērieni

»  Kolliji reklāmās: augļi un saldumi

»  Kolliji reklāmās: cigaretes un cigāri

»  Kolliji reklāmās: sērkociņi

»  Kolliji reklāmās: apģērbs, apavi un aksesuāri

.

0

 


 
 
 
 

2000-2023 © Kolliju portāls. Visas tiesības patur autors.

0