.

Kolliji reklāmās: suņu barība
.
.
Iesākto
kolliju reklāmu tēmu šodien turpināšu ar
suņu barību ražotāju dažādo produkciju. Kolekcionējot reklāmas, kurās
kolliji reklamē rūpnieciski pagatavoto ēdamo, pamanīju divas lietas, kuras
gribu īpaši izcelt.
Dažās reklāmās būs redzama pati
Lesija un reklāmu
autori mums centīsies iegalvot, ka pasaulē slavenākais kino suns ēd tieši
konkrētajā bildē attēloto barību, taču ziniet, - tā nav taisnība! No
sabiedrības jeb produktu patērētājiem ilgu laiku rūpīgi tika slēpts fakts,
ka šiem konserviem un sausajam "kombikormam"
Lesija neskatījās pat virsū. Vēl vairāk -
Lesijas īpašnieks un
treneris Ruds Vēdervokss tādu neatzina un gatavoja saviem suņiem speciālu
dārzeņu un gaļas sautējumu. Par
Lesijas barošanu lasiet manā rakstā
Ko ēda Lesija?
Otra lieta man šķiet pavisam absurda. Sen
atpakaļ tika ražoti suņu konservi, kuriem bija dots nosaukums"
Lassie", taču ne
reizi ne grafiskajās, ne
televīzijas reklāmās nekad neparādījās
neviens kollijs! Šo barību reklamēja citu šķirņu suņi un tadēļ tās attēli
šeit nav ievietojami.
.
"Hunt Club
Burgerbits"
.

.
Kollijs nespēj vien sagaidīt, kad gādīgās
saimnieka rokas viņam pasniegs līdz malām piekrautu bļodu ar "Hunt Cub
Burgerbits" barību, kas "ļaus sajust patiesu gaļas garšu".
.
"Dash"
.

.
Nav īsti saprotams, kādēļ gan pieaugušais
kollijs, gan kucēni attēlā stāv ar tik nedabīgi ieplestām kājām kā stabiem.
Baidās nokrist, jo pārēdušies "Dash" "bagātīgos" konzervantus ar aknu
gabaliņiem? Nekad neesmu redzējis kollijus tā stāvam.
.
"Dog club"
.

.
"Dog club" konservu reklāmu neatradu, man ir
ticis vien bundžas attēls. Tajā redzams, kā kollijs noskatās no augšas uz
terjeriem un spanielu. Visi gaida ēdamo, taču tā nosaukums man neko
neizsaka. Kas tas par "suņu klubu"? Konservu ēšanas klubs? Uz etiķetes gan
tiek īpaši norādīts par vitamīna D klātbūtni.
.
"Friskies"
.

.
Latvijā daudzi kļūdaini iedomājas, ka
"Friskies" ražo barību tikai kaķiem. Katrā gadījumā pagājušā gadsimta beigās
okeāna otrā pusē šis zīmols bija ļoti populārs suņu īpašnieku vidū. Kucēns
gaida, kad bērni tam pasniegs "Friskies" pagatotu maltīti, jo "gaļu mīlošiem
suņiem patīk "Friskies"" - tā mūs cenšas pārliecināt reklāmā drukātais
sauklis.
.

.
Šis reklāmas plakāts mani padara bažīgu -
kādēļ "Friskies" ražotos konservus paēdis kollijs jāstutē uz svariem? Vai
tiešām šie konservi, kuru "noslēpums ir īsta gaļa", izraisa aptaukošanos un
lieko svaru? Tas ir bīstams faktors.
.

.
Skatoties uz šo reklāmu un izlasot pirmos
vārdus "divkārši izdevīgi", mani pārņēma smieklu lēkme! Kas ar to tiek
domāts? Vai tas, ka tā var pie viena pabarot arī taksi, jo tas, mazs būdams,
pamanīsies izlīst starp kollija priekškājām un pieēsties "Friskies"
konservus uz kollija rēķina? Bet varbūt smieklīgs ir 15 centu ietaupījums?
Taksis konservu zagšanā tomēr izskatās pārliecinošāks.
.
"Gaines"
.

.
Latvijas suņu īpašniekiem pavisam nepazīstamā,
bet ASV ļoti populārās barības "Gaines" reklāmā tiek apgalvots, ka ar šo
barību pabarotais suns būs ļoti pateicīgs savam barotājam. "Viņa vēders
teiks paldies tev; viņa aste luncinot teiks paldies tev" un, visbeidzot, arī
"tu sacīsi paldies ražotājiem". Kaut kā salkani sanāca...
.

.
Šajā "Gaines" reklāmā teksta autori cenšas
pārliecināt suņu īpašniekus, ka viņu izstrādāta proteīniem bagātā barība
ļaus ilgāk saglabāt pilnvērtīgu dzīves kvalitāti. Vai nav kaut kur jau
dzirdēts? Ā, atcerējos! Kad reiz jautāju pazīstamam veterinārārstam, vai
rūpnieciski ražoto barību izēdināšana ļaus suņiem pilnvērtīgāk un ilgāk
nodzīvot savu dzīvi, viņš sāji pasmaidīja, iepauzēja un tad teica: "Domāju,
ka nē."
.

.
Galvenā doma šajā reklāmā ir šāda: "Tu vari
vairāk maksāt par suņu brību, bet tu nevari nopirkt labāku suņu barību par
šo!" Sanāca kaut kāds kalambūrs! "Gains burgers" barības ražotāji, bet,
visticamāk - tirgotāji, suņu īpašniekus vilina ar atlaidēm - no katras
bundžas cenas tiks nomesti 20 centi.
.
"Gravy train"
.

.
Vēl viens otrpus okeānam ļoti pazīstams suņu
barības ražotāju zīmols "Gravy train" piedāvā ēdamo - barības gabaliņus ar
gaļas garšu, kas peld mērcē. Vismaz nav jārij sauss! Un gabaliņi nenoslīks,
kollijs tos noteikti izglābs!
.
"Ideal"
.

.
Zēns un viņa suns... Doma pareiza, taču šajā
reklāmā redzamie personāži tikai imitē Timmiju un
Lesiju, tie nav slevenie personāži no
1954. gada seriāla "Lesija".
Taču "Ideal" suņu barības pārstāvji, tāpat kā
seriāla "Lesija" ilggadējie sponsori -
"Campbell's" konservēto zupu ražotāji, pircējiem piedāvā dažādas dāvaniņas.
.
"Ken-L-Ration"
.

.
Arī "Ken-L-Ration" - barība ar dīvaino
nosaukumu - ir ļoti labi pazīstama ASV. Kuce, kas tiek barota ar šo ēdamo,
bez grūtībām spēj izaudzināt septiņu un vairāku kucēnu metienu.
.

.
Bez tam "Ken-L-Ration" barības ražotāji
savulaik barības pircējiem kā bonusu piedāvāja īpašu krāsojamo grāmatu ar
gada suņu varoni. Nav skaidrs tikai, kas par tādu kļuva? Vai patiešām
varonīgs suns vai tāds, kas gada laikā apēda visvairāk šis barības?
.
"Lassie Natural Way"
.

.
Divtūkstošo gadu sākumā, kad Ruda Vēdervoksa
dēls Bobs pamanījās pārdot
Lesijas preču zīmi "Classic media" (pastarpināti pieder Stīvenam
Spīlbergam), jaunie Lesijas
vārda valkātāji solīja daudz un mēs gaidājām kādu jaunu
Lesijas filmu vai
seriālu, taču tāds
čiks vien iznāca - mini komercseriāliņš "Lesijas
dakteris", kurā
Lesijas lomas atveidotājs (tolaik - Hovards) ir tikai inventārs,
jo seriālā Lesijas
personīgais dakteris Džefs Vēbers (attēlā kopā ar
Lesiju) stāstīja dzīvnieku īpašniekiem par
to kopšanu un turēšanu. Lesijas
uzdevums bija atrasties blakus dakterim un ar savu klātbūtni padarīt šo
komercpasākumu par populāru, jo tam visam fonā bija padomā pavisam cits
bizness, proti, jaunas barības "Lassie Natural Way" ieviešana. Arī es
tolaik, kad vēl nebiju
zooindustrijai perpendikulārs (izlasiet!), ļoti gribēju
iegādāties šo barību, lai balvās to varētu pasniegt "Kollimpiādes
®"
uzvarētājiem. Pie barības tomēr es netiku, jo bija dārgi to transportēt no
ASV uz Latviju (kaut kādas nodevas vēl piedevām) un tagad varu piebilst
tikai to, ka no šī produkta ieviešanas ASV un pasaules tirgos tā arī nekas
neiznāca. Ar viltu un vāji maskētiem plāniem, spekulējot ar
Lesijas vārdu,
komercbarības ieviešana pilnīgi izgāzās. Neilgi pēc tam no TV ekrāniem
pačibēja arī pats dakteris Džefs Vēbers... Ruds Vēdervokss neko tādu
nepieļautu!
.
"Meaty Bone"
.

.
Speciālie suņu cepumiņi "Meaty Bone" kauliņu
formā tika piedāvāti arī speciālā "ziemas pakā". Tā, jāsaprot, bija lielāka.
.

.
Suņu cepumu "Meaty Bone" gatavotāji novēl tev
un tavam sunim visu to labāko šajā ziemas sezonā! Man sāk rasties aizdomas,
ka šie speciālie "suņu kauliņi" domāti ēšanai tikai ziemas periodā, guļot
pie kamīna....
.
"Milk Bone"
.

.
Turpināsim ar suņu cepumiem kauliņu formā.
Šoreiz reklāmā lasāms cits nosaukums - "Milk Bone". Viss, ko mēs no šī
grafiskā attēla varam uzzināt, ir fakts, ka šie cepumiņi ir "lielizmēra".
.
"Pard"
.

.
"Pard" barība esot "tik laba, kā izskatās" -
vismaz tā potenciālo ēdāju barotājiem vēsta šis reklāmas plakāts. Bez
kollija uz šo ēdamo cer ar dobermanis, terjeri, buldogs un retrīvers.
.

.
Šajā reklāmā kolliju apsteigt cenšas divi mazi
šuneļi - spanielveidīgais un terjerveidīgais, bet pats kollijs domā - tā
ražotājiem šķiet - "Mana banda zina, ka tas ir tas pats lieliskais "Pard"!"
Interesanti, vai tad kollijs to nevarēja apēst viens pats, konkurentiem
neredzot?
.

.
Šajā suņu barības reklāmā sieviete ir
pārliecināta, ka tieši "Pard" konservi padarīs viņas kolliju par visīstāko
kompanjonu (un nevis savstarpējās attiecības un uzticēšanās!). Sauklim tiek
izmantota vārdu spēle - "pard" nozīmē arī "kompanjons" vai "partneris".
Reizēm amerikāņi šādi saīsina arī leoparda nosaukumu.
.
"Purina"
.

.
"Garša tik gaļīga un barošana tik pilnīga,"
apgalvo "Purina Dog Chow" barības ražotāji, - "viss, kas tev jāpievieno,
barojot suni, ir tikai mīlestība!" Reklāmnobildējums atkal veidots "zēna un
viņa suņa" tēmatikā. Kādēļ gultas vietā nevarēja būt aka? Laikam jau neviens
reklāmists nav apspēlējis visslavenāko Lesijas frāzi "Timmijs akā"...
.

.
Kā iztulkot šo "Purina Dog Chow" barības
reklāmas saukli, es pat nezinu... Gribas mazliet paņirgāties, goda vārds, -
"ciets un skanīgs - tāds ir "Purina" suns"! Bet kāds tad īsti ir "Purina"
suns? Veselīgs - spožas acis, attīstīti muskuļi, spīdīgs apmatojums - īsts
fermas ģimenes
loceklis. Mana atzinība par to, ka šī reklāma veltīta tieši
fermas kollijiem.
.

.
"Tikai uzmetot skatienu kollijam vārdā
Princis, var pamanīt, cik labi tas tiek turēts un barots," apmēram tā pie
mums vēršas kārtējā "Purina Dog Chow" suņu barības reklāma un atkal visa
uzmanība ir pievērsta īstam
fermas kollijam!
.

.
"Zinām, kas viņam patīk," apgalvo "Purina Dog
Chow" barības reklāmu speciālisti. "Purina" laikam ir tā kompānija, kas
kolliju savu produktu reklāmās ir izmantojusi visvairāk.
.

.
Lieliski sabalansētās gaļas, proteīnu,
vitamīnu, minerālvielu un vēl citu sastāvdaļu saturošās barības "Purina Dog
Chow" izēdināšana garantēs arī jūsu suņa panākumus un lielais zelta kauss
būs rokā!
.

.
Šī reklāma mani dara uzmanīgu, jo tajā
"Purina" pārstāvji apgalvo, ka attēlā redzamais produkts padarīs jūsu suņus
par lielākiem ēdājiem, latviski - "rijīgākiem" ("eager eaters"). Pēc tam
droši vien nāks kāds cits produkts, ka palīdzēs "cīnīties ar lieko svaru"...
.
"Recipe"
.

.
Šajā "Recipe" suņu konservu reklāmā skatāma
Lesija personīgi un
arī piedāvājums ir neparasts. Pērkot barību, jūs saņemsiet čeku viena dolāra
vērtībā ar Lesijas
ķepas nospiedumu no viņas personīgā bankas konta! Interesanti, vai
Lesijai kāds
pajautāja, pirms izdāļāt viņas ietaupījumus?
.

.
"Lesija
atgriežas mājās tādēļ, ka to vienkārši dara, bet jūsu suns atgriezīsies
mājās uz sabalansētām vakariņām..." - apmēram tā te domāts. Šajā reklāmā
kopā ar pasaulē slavenāko kino suni potenciālos "Recipe" konzervantu ēdājus
uzrunā pats Ruds Vēdervokss - ģeniālais Holivudas suņu treneris un
Lesijas īpašnieks.
.
"Red Heart"
.

.
Te jāatgriežas pie tā, ko sacīju šī raksta
ievadā, proti, Lesija
neēda arī šos "Red Heart" konservus! "Red Heart" bija viens no tiem
zīmoliem, kurus "Lesija
reklamēja īpaši", tādēļ arī bildē augstāk varam lasīt, ka "Lesija
iesaka" šo ēdamo. To apēdot, ēdājs iemantos
Lesijas vitalitāti, spēcīgu ķermeni, tīras
acis un spīdīgu apmatojumu - konservu lietošana palīdzēs uzturēt veselību un
padarīs suni laimīgu.
.

.
Par "Sarkanās sirds" konserviem sapņo ne tikai
Lesija, bet arī citi
kolliji, pat, ja tie uzzīmēti.
.

.
"Lesijas
veselība un laimīgā dzīve ir atkarīga no labas barības," reklāmā apgalvo
viņas ipašnieks un treneris Ruds Vēdervokss, un viņš nav melojis! Mans
draugs Džons Provosts, kas
seriālā "Lesija" iejutās puisēna Timmija lomā, atceras, ka Ruds
nekad nebaroja Lesiju
ar šo visu, bet tikai ar paša gatavotu mājas ēdienu. Arī kārumi kino
vajadzībām tika gatavoti pašrocīgi. "Ruds reiz uz mani pat sadusmojās, jo
arī es ēdu Lesijai
paredzētos kārumus. Viņš baidījās, ka līdz
filmēšanas dienas beigām
Lesijai to
nepietiks," atceras Džons.
.
"Spratts"
.

.
Vai visi apkārtnes suņi sanākuši uz suņu
biskvītu "Spratts" notiesāšanu, iedzenot izmisumā vīru priekšautā, jo viņš
īsti nezina, kā tos uz visiem sadalīt. Uz savu tiesu var cerēt arī kollijs.
.
"Vionate"
.

.
Savukārt, barības piedevu "Vionate" lietošana
palīdzēs jūsu kollijam justies un izskatīties labi - izstāžu kondīcija
garantēta!
.
"Larro-feed"
.

.
Kad kolliji pabaroti, laiks parūpēties arī par
fermas govīm! Šī
reklāma ar kolliju gan iederētos citā kategorijā, taču es izlēmu šādi.
"Purina Dog Chow" barību paēdušais
fermas kollijs vēro, kā no kravas auto
kastes tiek izkrāmēti "Larro-feed" liellopu barības maisi. Arī govīm būs
spožas acis!
.
"Austin's"
.

.
Jau 1912. gadā biznesmeņi "rūpējās" par suņu
veselību un aicināja nebarot suņus ar cilvēku ēdiena paliekām un svaigu
gaļu, kas "padarītu tos resnus, laiskus un neveselīgus". Tādēļ labāk
izvēlēties "Austin's Dog Bread" suņu cepumus, vai, tulkojot tieši - "suņu
maizi". Mārketinga ziņā nekas nav mainījies - tāpat kā tagad, arī šie
rūpnieciskās barības ražotāji garantē "spožu apmatojumu, tīras acis un
spēcīgus muskuļus", protams, ja vien suņi tiks ēdināti ar viņu radītajiem
produktiem.
.
"Lassie flea soap"
.

.
Un, visbeidzot - paēdušie kolliji jāapstrādā
ar "Lassie flea soap" pretblusu ziepēm, kuras viņiem pielaidušas govis vai
citi radījumi. Kā tik Lesijas
vārds nav ticis ekspluatēts!
.
P.S. Ja jūs interesē kolliji dažādās
reklāmās, noskatieties arī
mūsu video reklāmu koLLekciju sadaļā Kolliju TV.
Par citām precēm, kuras reklamē kolliji, iespējams uzzināt arī sadaļā
Kolliji reklāmās.
.
.
0

|